Wandelen 23-06-2019 - Reisverslag uit Muxia, Spanje van Hennie - WaarBenJij.nu Wandelen 23-06-2019 - Reisverslag uit Muxia, Spanje van Hennie - WaarBenJij.nu

Wandelen 23-06-2019

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie

23 Juni 2019 | Spanje, Muxia

23 juni 2019. Santiago - Finnesterre - Muxia. Alberge Bela Muxia.
De wekker hadden we op 7:00 uur gezet, maar om 6:45 uur waren we al op. In de albergue konden we niet ontbijten en moesten op zoek naar een barretje. We hadden nog geen 10 meter gelopen richting de bushalte en daar was er al eentje open. In alle rust hebben we daar ontbeten, genietend van onze verse jus. Bij de bushalte werd de groep steeds groter die ook de excursie hadden geboekt. Wij waren de enige die in Muxia bleef overnachten. De anderen gingen allemaal weer terug naar Santiago. De hele tour was ontzettend mooi. De eerste stop was in een klein havenplaatsje en hebben daar koffie gedronken. De tweede stop was bij de watervallen. Het gebergte daar was heel robuust en indrukwekkend. Hele grote rotsblokken waartussen toch nog van alles groeit en bloeit, zelfs bomen. Daarna doorgereden naar de kaap van Finisterre, maar helaas was het heel erg bewolkt en konden we de vuurtoren niet zien. Natuurlijk werd er door iedereen foto's gemaakt bij de 0.000 km paal. Weer 3 km terug gereden naar Finisterre en daar hebben we een warme maaltijd gehad. Jammer dat het nog steeds zo bewolkt was. De laatste stop was in Muxia. Daar staat een kerkje dat opnieuw is opgebouwd na een brand enkele jaren geleden. Er staat ook een monument voor een schip dat voor de kust van Muxia is vergaan. Met onze backpack op naar onze laatste overnachting. Daar werden we heel vriendelijk ontvangen en iedereen mocht daar een bordje soep eten, gekookt door de vrouw des huizes. We hadden een privékamer geboekt wat natuurlijk heerlijk was voor de laatste nacht. Konden we in alle rust onze spullen uitzoeken en lekker douchen. Om 23.30 uur werd er nog vuurwerk afgestoken en was ik weer klaarwakker.