Wandelen 11-06-2019 - Reisverslag uit Samos, Spanje van Hennie - WaarBenJij.nu Wandelen 11-06-2019 - Reisverslag uit Samos, Spanje van Hennie - WaarBenJij.nu

Wandelen 11-06-2019

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie

11 Juni 2019 | Spanje, Samos

11 juni 2019. Fonfria - Samos. Hostel Val de Samos.
Om 6:30 uur konden we al ontbijten en dus maar vroeg opgestaan. Iedereen trok z'n regenkleding aan want het waaide hard en dachten dat het ook regende, maar het was mist of laaghangende bewolking. Het was maar 4 graden. Het duurde niet lang of af en toe zagen we de zon. De eerste kilometers waren allemaal boerendorpjes. De helft van de woningen staan leeg en ook de boerderijen. Over ongeveer 10 jaar bestaan die dorpjes waarschijnlijk niet meer. Nadat de mist opgetrokken was hadden we weer mooie vergezichten en bleven regelmatig even staan voor een foto. De paden waren prima en het uitglijgehalte hoog dank zij de koeievlaaien. Voor mij was het vandaag dieren spotten. Het werden koeien, een varken (van hout), een slak, een hond en tot slot een eend. Een poes en vlinder hadden niet op mij gewacht. Op z'n tijd namen we pauze om wat te eten en te drinken. In één van de dorpjes kwamen we de Portugees tegen, maar hij droeg nu slippers. In Triacastela moesten we de alternatieve route kiezen om in Samos te komen. Het pad liep eerst langs de autoweg en ging later langs de bosrand. Je zag en hoorde steeds weer een riviertje. Op een gegeven moment zagen we zwart geblakerde bomen. We vermoeden dat er in één van de bomen de bliksem is ingeslagen en dat er daarna brand is geweest. De laatste kilometers waren pittig. Het was veel dalen en klimmen en er was zelfs nog een stuk met keien en rotsen. Het Duitse meisje, uit Hamburg, zagen we ook weer. Zij had net als wij de pijp leeg. In de albergue konden we niet eten en moesten dus op pad. Iets verder dan onze albergue was een bar en hebben daar pizza gegeten, Tilly een colaatje en ik een heel groot glas bier. De dame achter de bar kon geen woord Engels en kon ons niet vertellen of we daar de volgende ochtend konden ontbijten. Naar een andere bar gelopen en daar ontmoetten we de mevrouw uit Amsterdam weer. Gelukkig konden we daar ontbijten. De rest van de middag geluierd en voor de volgende dag een albergue gereserveerd. Bij ons op de kamer sliepen nog 2 Noorse dames, een onbekende man en een Braziliaan.