Wandelen 16-06-2019 - Reisverslag uit Melide, Spanje van Hennie - WaarBenJij.nu Wandelen 16-06-2019 - Reisverslag uit Melide, Spanje van Hennie - WaarBenJij.nu

Wandelen 16-06-2019

Door: Hennie

Blijf op de hoogte en volg Hennie

16 Juni 2019 | Spanje, Melide

16 juni 2019. Palas de Rey - Melide. Alberge Pereiro.
Om 6.30 uur opgestaan en in de albergue ontbeten. Het was ongeveer 9 graden en een beetje heiig. We liepen afwisselend over de weg en over bospaden. Onderweg zagen we de kilometerborden nog staan voor de halve marathonlopers die richting Melide stonden. Het was dan ook de Do Camino. Er zou op deze route een hele mooie stempel te verkrijgen zijn, dus dat werd goed opletten. De barretjes waar we langs kwamen waren allemaal nog gesloten. Er waren nu ook verschillende bouwstijlen. Zagen we voorgaande dagen nog veel oude huizen, opgetrokken uit keien, nu zagen we grotere en nieuwe woningen gebouwd met blokken. De stukken land van de boeren zijn hier ook groter. Waarschijnlijk is hier meer welvaart. Na 5 km kwamen we in Casa Nova en daar kregen we de allermooiste stempel. Er werd wax op de stempelkaart aangebracht, een lintje met een zilveren schelpje er aan werd op de wax gelegd en vervolgens aangedrukt met een stempel waarop 2 voeten staan. Prachtig. Meteen ook maar koffie gedronken met een stukje Santiago cake. Her en der hadden we nog wel mooie vergezichten. Nog één keer een koffiestop gehad voor we in Melide waren. Ongeveer 3 km voor Melide nog wel even de voetjes van de vloer gehad. In Melide zou een restaurant zijn waar je heel lekker zou kunnen eten, volgens Louis en Joyce, maar we zijn verkeerd gelopen en hebben het niet gevonden. In de stad was het heel druk omdat er markt was. Bij het inschrijven in de albergue kwam het Duitse echtpaar er ook aangewandeld. We blijven elkaar steeds weer zien. Na ons geïnstalleerd en gedouchd te hebben zijn we de stad ingegaan en hebben een lekkere hamburger gegeten. Om 18:00 uur weer de stad in voor een warme maaltijd. We sliepen op een kamer met 6 stapelbedden waarvan maar 7 bedden bezet waren.